Veiledningskompetanse for en bærekraftig helsetjeneste i Nord-Norge

- VeiKomp Nord

Foto: Mostphotos.com

VeiKomp Nord er i gang!

Nå er vi i gang med prosjekt VeiKomp Nord som går over fem år!

Utvikle fleksible og desentraliserte studier

Mangel på veiledere med formell veiledningskompetanse er et hinder for rekruttering av praksisplasser for studenter ved flere helsefagutdanninger i Nord-Norge. Prosjektet VeiKomp Nord skal styrke veiledningskompetanse til helsepersonell og vitenskapelig ansatte i praksisfelt og utdanning gjennom å utvikle nye fleksible og desentraliserte studier i veiledningskompetanse. Prosjektet skal utvikle fire nye studiepoenggivende videreutdanninger innen veiledning; i helsefaglig praksis, simulering og ferdighetstrening og tverrprofesjonelle team.

Kombinerte stillinger

Prosjektet VeikompNord ønsker å styrke samarbeid og bærekraft gjennom å opprette kombinerte stillinger i Hammerfest, Harstad og Narvik for å bygge opp desentraliserte studietilbud.

I høst arbeider prosjektet med forankring og organisering av prosjektet med styringsgruppe, referansegruppe, prosjektgruppe, i brukermedvirkningsgruppe og 6 arbeidspakker.

Kick-off for VeiKomp Nord arrangeres 21.mars 2024!

Nå er vi i gang!

Mer informasjon

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med prosjektleder ved HelPed: Rigmor Furu (rigmor.furu@uit.no)